Тема: Робота з фрагментами тексту: виділення, вставляння, переміщення, копіювання, вилучення, пошук і заміна фрагментів тексту. Використання буфера обміну. Робота з вікнами.
Хід уроку
Як ви вважаєте, які три якості необхідні для того, щоб людина була освіченою у повному розумінні? (Знання, звичка мислити, благородні почуття). Так, хто мало знає – той невіглас, хто не звик мислити – той грубий і тупий, у кого немає благородних почуттів – той убогий і ниций. Тому я бажаю вам бути освіченими у повному розумінні.
Якщо людина не повторює того, що вона знає, рівень її інтелекту прямує до нуля. Для того, щоб цього не сталося з нами пригадаємо вивчене.
З давніх Афін символом перемоги є смолоскип. Для того, щоб запалити вогонь знань і зацікавленості до нової теми, ми з вами маємо пройти сходинками до вершини.
Запитання:
- Що таке текстовий редактор?
- Як завантажити текстовий редактор?
- Як можна переміщуватися в тексті?
- Як перемикати клавіатуру (вибрати потрібну мову)?
- Як вибрати необхідний шрифт?
- Що потрібно зробити для того, щоб текст написати курсивом?
- Як зберегти текст на зовнішніх носіях; відкрити файл, який знаходиться на дискеті?
- Що треба зробити для того, щоб текст був розміщеним по середині листка (зліва, справа)?
ÂÂÂ
Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
Повторені відомості знадобляться на сьогоднішньому уроці.
Нехай епіграфом нашого уроку будуть слова М.Монтеня: Мозок, добре влаштований, вартує більше, ніж мозок, добре наповнений.
Тема нашого уроку – „Робота з фрагментами тексту: виділення, вставляння, переміщення, копіювання, вилучення, пошук і заміна фрагментів тексту. Використання буфера обміну. Робота з вікнами”.
Ця тема актуальна на сьогоднішній день, адже більшість з вас у недалекому майбутньому буде студентом. Однією із форм роботи студентів є написання наукових робіт (повідомлення, реферат, курсова, дипломна робота). Безсумнівно, людина яка буде правильно застосовувати різні форми роботи вивченого на уроках інформатики, буде компетентним спеціалістом, бо саме в школі формуються творчі паростки розквіту особистості.
Після сьогоднішнього уроку ви зможете (очікувані результати).
-ÂÂÂ ÂÂÂ Навчитися працювати з фрагментами тексту;
-ÂÂÂ ÂÂÂ використовувати в роботі буфер обміну;
-ÂÂÂ ÂÂÂ працювати з вікнами;
-ÂÂÂ ÂÂÂ створювати проекти;
-ÂÂÂ ÂÂÂ Розвинути увагу, уяву, кмітливість, мислення;
-ÂÂÂ ÂÂÂ Виховати в собі естетичний смак, культуру спілкування, повагу до думки інших;
-ÂÂÂ ÂÂÂ задумаєтесь „Чи варто берегти своє здоров’я?”
Я пропоную вам працювати за таким девізом:
„Я школяр.
Я особистість творча.
Я думаю, замислююся.
Я хочу знати”
На уроці ми маємо створити проект. Є різні види проектів: продуктивні, споживчі, розв’язання проблеми, проекти-вправи та практико-орієнтовані. Ми будемо працювати над рефератом з теми „Людина і здоров’я” і це буде практико-орієнтований проект.
Створення проекту складається з таких етапів:
- Теоретичний етап
- Визначення теми, її актуальність
- Постановка задачі
- Поетапне розв’язування задачі
- Узагальнення і систематизація результатів роботи
- Захист проекту
Вивчення правил і способів дій.
На першому етапі ми маємо вивчити новий теоретичний матеріал і встановити вимоги до написання реферату.
Пояснення вчителя за інструкційними картками.
Інструкційна картка №1
„Виділення фрагмента тексту”
Дія
|
Спосіб виконання
|
Виділення фрагменту тексту
|
- 1.Встановити курсор на початок фрагменту і, затиснувши ЛКМ, перемістити його до кінця фрагменту;
- 2.Встановити курсор на початок фрагменту і, затиснувши клавішу Shift, переміститись по тексту за допомогою клавіші → до кінця фрагменту.
|
Виділення окремого слова
|
1. Встановити на ньому І-подібний курсор мишки і виконати подвійне клацання.
|
Виділення речення
|
1. Встановити на ньому І-подібний курсор мишки і, утримуючи Ctrl, клацнути ЛКМ.
|
Виділення абзацу
|
- 1.Встановити на ньому І-подібний курсор мишки і виконати потрійне клацання;
- 2.Клацнути двічі по області виділення ЛКМ.
|
Виділення одного чи декількох рядків
|
- 1.Встановити курсор мишки в області виділення і клацнути ЛКМ;
- 2.Встановити курсор в області виділення, затиснути ЛКМ і протягнути його на необхідну кількість рядків;
- 3.За допомогою комбінації клавіш Shift + ↓(↑) можна виділити рядок знизу (зверху) від курсора;
- 4.За допомогою комбінації клавіш Shift + Home (End) можна виділити текст від курсора до початку (кінця) рядка.
|
Виділення всього тексту
|
- 1.Клацнути ЛКМ у полі виділення, утримуючи клавішу Ctrl;
- 2.Скористатись комбінацією клавіш Ctrl+А(Ф);
- 3.У пункті меню Правка вибрати команду Выделить все.
|
Скасування виділення
|
Клацнути ЛКМ поза виділеним фрагментом.
|
Інструкційна картка №2
„Дії з виділеними фрагментами тексту”
Дія
|
Спосіб виконання
|
Копіювання
|
- 1.Правка/Копировать;
- 2.Ctrl+С;
- 3.ПКМ/Копировать;
- 4.Кнопка Копировать на панелі інструментів Стандартная.
|
Вставляння
|
- 1.Правка/Вставить;
- 2.Ctrl+V;
- 3.ПКМ/Вставить;
- 4.Кнопка Вставить на панелі інструментів Стандартная.
|
Вилучення
|
- 1.Правка/Вырезать;
- 2.Ctrl+Х;
- 3.ПКМ/ Вырезать;
- 4.Кнопка Вырезать на панелі інструментів Стандартная;
- 5.Клавіша Delete – вирізання відбувається без занесення до буфера обміну.
|
Переміщення
|
- 1.Скопіювати фрагмент до буфера обміну, а потім вставити у потрібне місце;
- 2.Затиснути ЛКМ і перетягнути фрагмент у потрібне місце.
|
Інструкційна картка №3
„Пошук і заміна фрагментів тексту”
Дія
|
Спосіб виконання
|
Пошук
|
- 1.Правка/Найти;
- 2.Ctrl+F;
- 3.Скористатися клавішею Найти на панелі інструментів.
|
Заміна
|
- 1.Правка/Заменить;
- 2.Ctrl+Н.
|
Виконуються завдання за допомогою вчителя.:
1. Ввести з клавіатури текст. Зберегти документ під ім’ям „Зима”.
2. Виділити Речення Здрастуй, чарівна зимова казко!
3. Поміняти місцями перший і другий абзаци (методом перетягування і з використанням буфера обміну).
4. Знайти в тексті слово „ти”, замінити його словом „Зима”.
5. Створити новий документ. Записати в ньому „Я люблю зиму!”.
6. Додати текст із нового документу у документ „Зима”.
7. Вирізати вставлений фрагмент.
8. Зберегти документ „Зима” на диску у власну робочу папку. |